Hakukonenäkyvyyttä yrityksellesi

Hakukone­näkyvyys on ratkaisevan tärkeää.

Parhaimmistakaan verkkosivuista ei ole hyötyä jos ei niitä kukaan löydä.

Ei voida liiaksi korostaa sitä, kuinka tärkeä markkinointikanava yrityksille hakukoneet nykyään on. Tuotteita, palveluita, ja näitä tarjoavia yrityksiä etsitään hakukoneiden avulla erittäin aktiivisesti.

Vaikka yrityksen verkkosivut sinänsä olisivat kuinka hienot ja toimivat tahansa, ei niistä ole hyötyä jos ei niitä kukaan löydä. Pahimmassa tapauksessa kuluttajat päätyvät kilpailijasi sivuille vain sen takia, että ne löytyvät nopeammin.

Tule löydetyksi hakutermeillä, joita asiakkaasi oikeasti käyttävät

Netin käyttäjät eivät useimmiten käytä hakusanana yrityksen nimeä, vaan hakevat suoraan tuotetta tai palvelua - monesti tietyltä paikkakunnalta. Tyypillinen hakulauseke voi olla esimerkiksi "Mattopesula Oulu" - Oletko tietoinen kuinka hyvin yrityksenne sijoittuu tällä tavoin hakukoneissa?

Hakukonenäkyvyys

Jos ET löydy hakukoneen 3 ensimmäisen tuloksen joukosta, 20% ei löydä yritystäsi.

Jos et löydy vähintään 3 ensimmäiseltä sivulta, KUKAAN ei löydä yritystäsi!

Ratkaisun nimi on Hakukone­markkinointi

Hakukonemarkkinointi on jaettavissa hakukoneoptimointiin ja hakusanamainontaan. Googlen hakutulossivu jakautuu kahdenlaisiin hakutuloksiin: ns. "ilmaisiin" eli luonnollisiin hakutuloksiin (korostettu oheisessa kuvassa sinisellä värillä), sekä maksettuihin mainoksiin (oranssi väri).Hakukoneoptimoinnilla pyritään vaikuttamaan siis "sinisiin" ja hakusanamainonnalla "oransseihin" hakutuloksiin.

Yleistä hakukone­markkinoinnista

Kaikkia hakukonemarkkinoinnin keinoja voidaan käyttää niin uusiin kuin jo olemassa oleviinkin sivustoihin. Hakukonemarkkinoinnin ansiosta varmistat että yrityksesi näkyy, kun sen toimialaan liittyviä hakuja tehdään. Delanetin tarjoamat palvelut tuovat lisää kohdennettuja kävijöitä ja enemmän myyntiä. Ne tekevät sinulle mitattavaa tulosta.

Tulokset tehokkaasti mitattavissa

Hakukonemarkkinoinnin tehokkuutta mitataan Web-analytiikan avulla, jolla tarkoitetaan verkkosivuston kävijöiden toiminnan seuraamista. Kyse ei ole vain kävijämäärien seurannasta, vaan tuloksellisuudesta. Kuinka usein kävijät saavuttavat heille asetetut tavoitteet ja miten hyvin sivusto palvelee kävijöiden tarpeita? Jos sivustolla ei ole tavoitetta tai kiintopistettä, ei sivuston toimivuutta voida parantaa ja investoinnin tuottoprosenttia mitata.

Tavoite voi olla mikä tahansa tapahtuma, jonka kävijän toivotaan sivuilla tekevän: tilaus verkkokaupasta, yhteydenottolomakkeen täyttäminen, rekisteröityminen sivuston käyttäjäksi, tiedoston lataaminen, sähköpostiyhteydenotto jne.

Google-hakutulokset, hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi

Web-analytiikassa kävijäseurannan tuottamaa tietoa käytetään sivuston toiminnallisuuden kehittämiseen ja hakukonemarkkinoinnin tehokkuuden parantamiseen. Tuloksellinen hakukonemarkkinointi edellyttää aktiivista seurantaa ja kykyä reagoida mahdollisiin muutostarpeisiin nopeasti.

Delanetin hakukonemarkkinointipalveluihin kuuluu aina web-analytiikka.

Mitä palveluja Delanet tarjoaa?

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi nostaa sivun sijoituksia hakukoneiden luonnollisten hakutulosten listassa. Verkkosivulle tehdään teknisiä muutoksia, joiden ansiosta hakukoneet näkevät sivun "paremmassa valossa" nostaen sen sijoitusta ylemmäs tuloslistassaan valituilla hakusanoilla.

Lue lisää »
Hakusanamainonta

Hakusanamainonta

Tavallisten hakutulosten ohella Google näyttää maksullisia sponsoroituja mainoslinkkejä. Mainoslinkit sijaitsevat normaalin hakutuloslistan yläpuolella, joka nostaa merkittävästi mahdollisuuttanne saada kävijöitä sivuillenne. Parasta Google-mainonnassa on hinnoittelu: Maksat vain mainosklikkauksista - mainosten näyttäminen ei maksa mitään!

Lue lisää »

Kiinnostuitko? Kysy lisää tai pyydä tarjous!

Ota yhteyttä